Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


Kontakty na členov a zapisovateľku Ústrednej volebnej komisie

 

Kontakty na administráciu tejto stránky o voľbách, volebných stranách, volebných programoch, kandidátoch, politike všeobecne:

 

NAJ.sk

Celá stránka je interaktívna. Kontaktovať sa teda môžete aj komentárom ku ktorémukoľvek článku (podstránke, v každom zobrazení). Všeobecný komentár môžete vložiť aj v tejto rubrike alebo prostredníctvom e-mailu, telefónu:


 

karolnagy77@gmail.com, 048/ 414 70 36, Orange: 0915/ 561 368, O2: 0949/ 417 065

 
Reklama

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

ZMARENÉ VOĹBY

(Karol Nagy, karolnagy77@gmail.com, 14. 6. 2010 18:11)

Čítajte: http://www.volby.estranky.sk/clanky/clanky/horsky

Vážený pán volič z Dolného Ohaja,

(Karol Nagy, karolnagy77@gmail.com, 14. 6. 2010 18:09)

áno, nepochybujem, že podobný bordel bol vo veľmi mnohých okrskoch. Všetci sú tam hlavne kvôli prachom a v obvodných a ústrednej komisii si robia len srandu z voličov, ktorým tak ako Vám, mne a mnohým iným záleží na zákonnosti. Starajú sa len o to, aby aj oni mali honoráre - a vyššie. Verím, že voľby budú zopakované. Asi najhoršie, čo robili, že tisíckam ľudí neumožnili vôbec voliť.

volby do NR SR 2010

(volic Dolny Ohaj, 12. 6. 2010 13:39)

Som uplne rozhorceny, ako je mozne, ze bol som volit a ani o mne nevedeli, ze som tam bol. Nikto nepytal obciansky, dokonca velka cast komisie tam ani nebola... Nikto si nezapisal moje meno, nikto nic nepytal, len z kuta zakricala J., ze na stole je obalka s hlasovacimi listami... Urcite tu budu volby zmanipulovane, asi pojdem este raz volit, ved tam to nikto nezisti, vecer si podla obalok zakruzkuju ludi, ako to robia vzdy.

Ad: Volička v nemocnici

(Karol Nagy, karolnagy77@gmail.com, 11. 6. 2010 19:26)

Dobry den,

zial, pani D. sa zajtrajsich volieb ASI zucastnit nemoze, ak si nevyziadala na urade Ruzinov volicsky preukaz. Skoda, ze ste mi netelonovali uz vcera. Aj ked ste hovorili, ze na urade Ruzinov vo stvrtok neuraduju, som presvedceny, ze vo volebnych veciach tam vcera urcite uradovali, mozno aj v predlzenych hodinach.

Volebny zakon (333/2004) hovori o nemocniciach v §12 toto (kratene):

"Volicom v zdravotnickych zariadeniach, ... zabezpeci moznost vykonu volebneho prava v spolupraci s veducim prislusneho zariadenia okrskova volebna komisia, v ktorej obvode je toto zariadenie. Ak volic nepatri do volebneho okrsku, v ktoreho uzemnom obvode je zariadenie, voli na zaklade volicskeho preukazu, ak si ho vyziadal."

Podarilo sa mi zistit, ze v samotnom Ruzinove je 70 okrskov. Z toho cela ulica Muskatova patri do okrsku c. 27 a volebna miestnost je v ZS Nevadzova. Zial, nemocnica Ruzinov patri do okrsku 24. Tragikomicke je, ze aj okrsok pre nemocnicu sidli v tej istej ZS na Nevadzovej, moznio v susednej triede.

Teda dvojica, ktora pojde do nemocnice s prenosnou urnou nemoze dat volit Vasej znamej, kedze ta tam nie je vo volicskom zozname a ani ju nemozu dopisat, lebo nema (predpokladam) volicky preukaz.

Jedina nadej by bola, keby Vas znamy isiel osobne do okrsku 27, kam patri Muskatova ulica a POPROSIL ich, ci by neboli taki laskavi a s prenosnou urnou si neodskocili aj do nemocnice, hoci to nie je ich povinnost. Moze im pripadne ponuknut odvoz vlastnym autom. Skumal som teda zakon, ci dovoluje ist clenom okrskovej komisie aj mimo uzemie okrsku. Zial, nedovoluje. §39, odsek 8 (kratene):

"Zo zavaznych, najma zdravotnych dovodov mozno okrskovu volebnu klomisiu poziadat o to, aby volic mohol hlasovat mimo volebnu miestnost, a to len v uzemnom obvode volebneho okrsku, pre ktory bola okrskova komisia zriadena."

Takze, obmedzuju to na "uzemny obvod volebneho okrsku." Hranica vo Vasom pripade je mozno 100 metrov od nemocnice, nanajvys 300 m. Keby sa ten Vas znamy dohodol, ze ich zavezie autom k svojej matke a oni nasadli do auta, potom im povedal, ze ich iste velmi nezdrzi, ked sa zastavia pri nemocnici, vybehne k matke s popaleninami, hodi ju do auta a odvezie 100 m od nemocnice, kde uz volit bude moct - aj v aute (to zakon neriesi). Boli by blbi, keby mu potom nepovedali, ze teda vynimocne pojdu hore s nim a umoznia jeho matke volit aj v nemocnicnej izbe...

Volicka v nemocnici

(A. M., 11. 6. 2010 15:44)

Chcem poprosit, ako sa da zabezpecit zajtrajsie volenie, ked bude dana osoba priputana k nemocnicnemu lozku? Byva v Ruzinove na Muskatovej 38 a lezi v nemocnici, tiez v Ruzinove na popaleninovom oddeleni. Dakujem

Volicský pr., Zmena trvalého pobytu

(Administrátor, 8. 6. 2010 9:25)

Pán Robert,

ide o nebezpečnú novinársku kačicu nekompetentných novinárov!!!

Ale, skúste si o svoj voličský preukaz poslať mail na Váš obecný úrad, v mestách na organizačný odbor mestského úradu alebo v BA a v KE na úrad mestskej časti. Možno, že Vám ho pošlú. Ak tiež viac veria hlúpym novinárom, než zákonu. Nám práve telefonovali viacerí občania, že im podľa týchto nezmyslov v médiách voličské preukazy odmietli poslať.

Pán Helbich, samozrejme, že aj informácie v Markíze sú NEPRAVDIVÉ!!!

Zákon (333/2004, §9, ods.2) hovorí jasne o tom, že: "Žiadosť ... podáva volič osobne alebo prostredníctvom ním splnomocnenej osoby."

Predstavte si, že by Vám niekto chcel znemožniť voľby a že by na Vašom mestskom (obecnom) úrade boli takí hlupáci, že by sa riadili klamstvami Markízy a iných médií a nie zákonom! Ktokoľvek by poslal e-mail vo Vašom mene a požiadal by o voličský preukaz. Na udanú adresu by teda poslali voličský preukaz. ten je síce bez preukazu totožnosti nezneužiteľný, ale súčasne by Vás vyškrtli zo zoznamu voličov. Vy by ste nemali ani voličský preukaz a súčasne by ste nemohli voliť ani v mieste bydliska. Okrsková komisia by Vás do zoznamu dopísať nemohla, lebo by nemala žiadnu kontrolu nad tým, či hovoríte pravdu o tom, že mestský úrad sa dal oklamať Markízou a neznámym anonymom, alebo klamete Vy a budete s voličským preukazom voliť ešte raz. Teoreticky by bolo jediné riešenie, ale pochybujem, že by naň dala súhlas ÚVK, najmä ak by podobných prípadov bolo stovky. Aby sa telefonicky skontrolovali všetky okrsky, či v niektorom nevolil niekto s voličským preukazom na Vaše meno a ak by sa niekto o to pokúšal, aby mu to bolo znemožnené.

Júlia,

máte právo a trochu aj povinnosť skontrolovať si vo Vašom novom bydlisku, či ste zapísaná do stáleho zoznamu voličov. Ak by to odmietli, volebný zákon hovorí aj o obrátení sa na súd. Lepšie je to vybaviť pred voľbami, aspoň zamedzíte tomu, že sa situácia bude opakovať aj v nasledujúcich voľbách.

Ale ak to nestihnete, okrsková volebná komisia v mieste Vášho nového bydliska je povinná dopísať Vás do voličského komisia. Zákon ich síce nezaväzuje, ale pokyny alebo aspoň chochmes možno zaväzujú zapisovateľa komisie, aby zmenu nahlásil obci, mestu, aby sa to pri ďaľších voľbách neopakovalo. Samozrejme, pri voľbách potrebujete ako každý volič občiansky preukaz. V týchto voľbách nestačí pas. A aj keby ste boli zapísaná v zozname voličov, ale nemala so sebou občiansky, nestačí - ako pri iných voľbách, ak Vás osobne poznajú členovia okrskovej volebnej komisie alebo Vašu totožnosť potvrdia iní, najmenej dvaja občania.

Zmena trvaleho pobytu

(Julia, 7. 6. 2010 20:33)

Infomacie o volbach do NR SR mi prisli v maji na staru adresu, ale ja som prave na zaciatku maja zmenila trvaly pobyt. Staci mi obciansky preukaz, nepotrebujem zistovat, ci si ma stihli prepisat z jednej ulice na druhu v ramci Ruzinova?

Volby

(Helbich, 7. 6. 2010 15:30)

V mediach /TV Markiza/bolože stačí zaslať mailom udaje a matričný urad Vám zašle Voličský preukaz. Je táto informácia pravdivá.

volicky preukaz

(Robert, 7. 6. 2010 13:04)

Zdravim prave som pocul v radiu ze o volicky preukaz sa da poziadat aj elektronicky.. Viete niekto kde ? dakujem

Media a jazykový zákon

(Karol Nagy, karolnagy77@gmail.com, 7. 6. 2010 8:27)

Ľubica,

nie je možné prikázať printovým médiám, aby boli neutrálne, sterilné. Ak, na rozdiel odo mňa vyzdvihujete kapitalizmus, potom by ste mali akceptovať, že nadnárodní vlastníci tzv. slovenskej tlače skúpili takmer všetko, čo sa dalo.
Keby nie sympatizanti a voliči, ale aspoň členovia Smeru boli natoľko obetaví, že by si kupovali stranícky denník, bola by tu istá konkurencia a zo zvedavosti by ju hneď začali "podporovať" aj nepriatelia.
Na plagáty sa opýtam Vás: Ako to, že nielen médiá, ale ani vláda, prokuratúra (aj keď jej to nepatrí, ale ľudia to nevedia), či Ministerstvo kultúry SR neinformujú koľko podnetov na porušenie jazykového zákona už bolo podaných?

p. nagy

(Lubica, 6. 6. 2010 10:14)

Ako je mozne, ze plagaty jednej politickej strany - SMK - mozu beztrestne porusovat zakon?

Nie je ferova politicka sutaz

(Lubica , 6. 6. 2010 10:12)

prosim vas, namal by byt politikcka sutaz o volica ferova a korektna.? Preco sa pytam? lebo vsetky printove media robia zadarmo velobnu kampan opozicii - cim porusuju principy korektnej volbenej sutazi a znevyhodnuju velmi vyrazne cast poltickheo spektra. nemalo by byt taketo pocinanie trestne?

Neprišli info o voľbách

(admin, karolnagy77@gmail.com, 28. 5. 2010 9:33)

Jakubovi,

spýtajte sa najprv susedov, či info o voľbách prišli im. Ak neprišli len Vám, je možné, že Vás zabudli dopísať aj do tzv. stáleho zoznamu voličov.
V mieste trvalého bydliska (miesto volebnej miestnosti Vám povedia susedia, ak bývate v rodinnom dome, nemáte teda suseda s rovnakým popisným číslom, je možné, že aj Vaša ulica je rozdelená na viac okrskov) však môžete voliť, aj keby ste v zozname voličov neboli. Po predložení občianskeho preukazu vás do do zoznamu musí dopísať priamo v deň volieb, vo volebnej miestnosti okrsková volebná komisia.

Aby ste neriskovali, že sa podobná situácia bude opakovať pri ďaľších voľbách, doporučujem bezodkladne zatelefonovať alebo zájsť na obecný (mestský, miestny) úrad. Vo väčších obciach a mestách by túto agendu mal viesť organizačný odbor. Môže sa stať, že Vám info o tom, či ste alebo nie ste zapísaní v stálom zozname voličov po telefóne neposkytnú. Potom máte nárok skontrolovať si na úrade osobne, či ste v zozname alebo nie. Obec je povinná dopísať vás do troch dní. Ak tak neurobí, môžete sa obrátiť na súd. Ak by aj súd včas nerozhodol alebo rozhodol nesprávne (Napríklad, namiesto toho, aby nariadil, aby vás vyškrtli zo zoznamu v mieste predchádzajúceho trvalého pobytu, by túto skutočnosť len konštatoval), dopísať vás do zoznamu aj tak musia v deň volieb členovia okrskovej komisie, ako som uviedol vyššie. Nanajvýš by mohli oznámiť, že ste podozrivý z dvojnásobného hlasovania, zisťovať, či ste náhodou už nevolili, alebo žiadať, aby vám v mieste, kde ste v stálom zozname voličov zapísaní hlasovať neumožnili.

zmena trvaleho pobytu

(Jakub, 27. 5. 2010 19:40)

Dobry den, minuly rok som zmenil trvaly pobyt a presathoval som sa do Bratislaby 2. Neprisli mi informacie o stranach a kde mam ist volit ani na sucasnu ani na byvalu adresu. Co teraz?

Áno, do 23. apríla

(Karol Nagy, karolnagy77@gmail.com, 20. 5. 2010 8:00)

to bolo možné. Po tom termíne určite nie. Ak chcete voliť, musíte sa teda dostaviť na Slovensko. Ak predtým požiadate na svojom obecnom (mestskom, obvodnom) úrade o vydanie voličského preukazu (dostanete ho na počkanie), stačí Vám v deň volieb pricestovať do ktorejkoľvek obce na území Slovenska.

Volba zo zahranicia

(Miro, 19. 5. 2010 18:52)

Dobry den
Ako som sa docital tu nizsie volit zo zahranicia je mozne,ak do 23 aprila poziadam o moznost volit zo zahranicia odoslanim postou. Po tomto termine to nie je mozne? vdaka

Kontakty na politicke strany

(Karol Nagy, karolnagy77@gmail.com, 18. 5. 2010 9:18)

Skratky na prislusne kontaktne info som prave umiestnil tu, vyssie, pána Szíjjarto upovedomujem aj e-mailom.

SaS

(Viktor Szíjjarto, 18. 5. 2010 7:44)

Dobrý deň,

prosím Vás, zašlite mi kontaktné údaje strán SaS, SDKÚ - DS, KDH, HÍD (adresu sídla, tel., @-adresu atď.). Zároveň by som ocenil radu, na akej webovej stránke by som našiel takéto informácie aj o iných stranách sústredené na jednom mieste.

Ďakujem za Vašu odpoveď e-mailom.
Prajem Vám mnoho dôvodov k spokojnosti a radosti.

Viktor Szíjjarto
BA - Rača
vsz@orangemail.sk
0906 761 777

Nesprávna adresa

(Karol Nagy, karolnagy7@gmail.com, 6. 5. 2010 8:13)

Vážený pán Sloboda, táto web stránka nepatrí Ústrednej volebnej komisii. Jej oficiálnym prezentačným miestom je stránka Ministerstva vnútra. Tam sa však tiež do značnej miery skrýva pred občanmi a inými inštitúciami a na mieste, kde je uvedené jej zloženie, nie je žiadny kontakt. Skúsenejším sa môže podariť nájsť kontakt na zapisovateľku volebnej komisie.

Túto stránku sme vytvorili aj preto, aby sme trochu prekazili hru ministerstiev vnútra (bez ohľadu na to, kto práve vládne) a celý proces volieb trochu ztransparentnili. Kontakty na predsedkyňu a niektorých členov komisie asi nájdete len na tejto stránke - adresa: http://www.volby.estranky.sk/clanky/parlamentne-volby-2010/nrsr-10.

Inak trestné oznámenie môže podať priamo každý občan, ktorý sa o veci dozvie. Pracovníkov prokuratúry nevynímajúc. V skutočnosti však generálny prokurátor sa asi dosiaľ len jediný raz ujal vyšetrovania z vlastnej iniciatívy. Po hokejovom zápase, ktorý sledoval, podal trestné oznámenia na hokejistu súpera... Trápna prokuratúra. Iná vec je, že o tomto konkrétnom prípade sa včera vyjadrila jedna prokurátorka, nevidí dôvod na trestné stíhanie a v tomto prípade s nou suhlasím, aj ked súhlasím aj s Vami, že ide o hrubý prejav rasismu. Neexistuje však zákon, ktorý by zatváral rasistov. A keby existoval, museli by ste žiaľ zavrieť VÄČŠINU OBČANOV SLOVENSKA. :-(

Podnet na prešetrenie

(Viliam Sloboda, 5. 5. 2010 18:55)

Vážená ústredná volebná komisia,

ako občan Slovenskej republiky dávam týmto podnet na prešetrenie strany SNS, ktorá vylepila volebné bilbordy s potetovaným Rómom a textom. Je to typický prejav rasizmu a neznášanlivosti a porušenie Ústavy SR.
Slovensko už raz zažilo situáciu keď poslalo na smrť tisíce našich spoluobčanov.
Je povinnosťou Ústrednej volebnej komisie rázne proti takýmto prejavom vystúpiť a dať podnet na prešetrenie generálnou prokuratúrou.
Je na čase aby aj na Slovensku sa voľby stali demokratickým aktom a nie prejavom nacionalizmu, fašizmu a rasovej neznášanlivosti.

Viliam Sloboda s rodinou